MacTronic Bright Eye II – Test

MacTronic Bright Eye II – Test

Kolejna lampka w naszym dziale testowym. Na kogo wypadło? MacTronic Bright Eye II. Dlaczego akurat ten model postanowiliśmy poddać próbie? Bo wydaje się idealnym rozwiązaniem do stosowania zarówno przy rowerze jak i przyczepce. Za egzemplarz użyczony do testów dziękujemy firmie Baltrade. Zobaczmy teraz, co to maleństwo potrafi.

Wygląd i budowa

Lampka wygląda ciekawie. Może nie zachwyca zwłaszcza, że podobnych pionowców na rynku jest sporo, jednak przyczepić się też nie ma do czego. Plastiki wyglądają dobrze. Wyposażona została w jedną diodę 0,5w oraz soczewkę mającą umożliwić widoczność do 1 km. Tył wyposażony został w klips umożliwiający wpięcie lampki np. w szlufki od przyczepki rowerowej (pod tym kątem została głownie przez nas wybrana). Kąt widzenia światła to ponad 180 stopni. Bright Eye II zasilany jest dwoma bateriami typu AAA, co ma zapewnić mu działanie w trybie stałym do 18h, a w trybie migającym nawet 36h. Lampka ma standardowe mocowanie do sztycy, które umożliwia regulację kąta nachylenia. Tak samo jak w przypadku WALL-Eiego nie ma możliwości fabrycznego montażu do bagażnika.

Montaż

Lampkę Bright Eye II można zamocować do sztycy roweru przy pomocy standardowego mocowania. Istnieje też możliwość montażu do bagażnika co opisaliśmy w naszym tutorialu.

Test w terenie

Zobaczmy, co z praktycznego punktu widzenia zaoferował nam MacTronic. Bright Eye II ma naprawdę moc. Porównując do WALL-Ego pierwszej generacji stwierdzam, że naprawdę jest to porządna jednodiodówka. Świeci porównywalnie, przez co z widocznością nie będziemy mieli najmniejszych problemów. Deklarowany 1 km jest jak najbardziej realny. Dwa tryby świecenia są wystarczające choć my zalecamy tryb ciągły, bo migający może jadącym za nami dawać za bardzo po oczach, co nie jest zbyt bezpieczne. Pamiętajmy jednak, że światło w Bright Eye II można skierować pod innym kątem zmniejszając tym samym oślepianie. Możemy też zastosować prosty patent w postaci naklejenia na soczewkę matowej taśmy klejącej, co rozproszy nieco światło. Po takim zabiegu pozostawiamy jednak widoczność w dalszym ciągu na bardzo wysokim poziomie. Sprawdzony czas świecenia w trybie ciągłym to w przybliżeniu 15 godzin. Po około 11 godzinach nastąpił spadek mocy. W czternastej godzinie lampka się jeszcze żarzyła dając wystarczająco światła, aby być w miarę widzianym. 15 godzina to brak widoczności. jakiś tam blask jeszcze jest, ale o jakimkolwiek bezpieczeństwie można zapomnieć. Wyłączenie i ponowne włączenie daje lampce jeszcze chwilowego kopa i świecenie na granicy widoczności przez jakieś 10 minut. Przełączenie w trym migania powinno nam ten czas wydłużyć nawet do 5 godzin. Po tym czasie raczej bym już zmienił baterie. Kąt widoczności lampki to jak dla mnie 180 stopni, ale nic więcej. Lampka jest szczelna. Klamerka z tyłu obudowy bardzo się przydaje do mocowania lampki w przyczepce Croozera. Przycisk włączania działa bez zarzutu i nie trzeba się z nim męczyć. Dostęp do baterii tak samo jak w przypadku WALL-Ego jest najlepszy przy pomocy monety. Na koniec dodam, że lampka całkiem nieźle sprawdza się jako awaryjna latarka.

Podsumowanie

Bright Eye II sprostał naszym oczekiwaniom. Lampka świeci mocno i na widoczność nie możemy narzekać. Czas świecenia uznajemy za dobry zważywszy na to, że 0,5 W dioda to jednak spory pobór energii. Największym minusem jest oślepianie, co na całe szczęście można zniwelować ustawiając odpowiedni kąt świecenia lub naklejając zmatowioną taśmę klejącą. Brak fabrycznego mocowania do bagażnika też jest pewnym mankamentem, jednak można go usunąć we własnym zakresie. Ogólnie lampka jest godna polecenia i porównywalna z WALL-Eiem. Patrząc na możliwości Bright Eye II,cena w okolicach 40 zł nie wydaje się zbyt wygórowana. Na koniec najważniejsze pytanie, czy poleciłbym ją komuś innemu. Odpowiedź brzmi tak, zwłaszcza gdy ktoś by szukał pionowej lampki o dobrych parametrach. My jesteśmy zadowoleni.

bright_eye_2_plener
Bright Eye II w plenerze
bright_eye_II
Bright Eye II – promień
bright_eye_2_z_tasma
Bright Eye II z matową taśmą
bright_eye_2_bez_tasmy
Bright Eye II bez matowej taśmy

———————————————————————————–

Cena: ok. 42 zł

Plusy:

– bardzo dobra widoczność w różnych warunkach atmosferycznych

– kąt widzenia (jak dla mnie trochę mocniej świeci na boki niż WALL-E)

– niezły czas świecenia w trybie ciągłym (zależny od rodzaju użytego zasilania)

– cena w stosunku do jakości

Minusy: 

– brak dedykowanego mocowania do bagażnika

– może oślepić, ale WALL-E też to potrafi

Share Button

Leave a Reply

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress